מסקרים שבוצעו בעשרות מבנים ומרכזיות תאורה ברשויות המקומיות עולה כי תאורת הרחובות מופעלת כיום ע"י טכנולוגיות מיושנות ובזבזניות בחשמל ומכאן עולה כי פוטנציאל החיסכון גדול במיוחד. באמצעות הטמעת אמצעים טכנולוגיים בתוך המערכות הקיימות או שדרוגם,  ניתן יהיה להגיע להפחתה ניכרת בהוצאות האנרגיה וחיסכון כספי ניכר.

בפני הרשות עומד האתגר לנתח היטב את תהליכי התכנון ותהליך קבלת ההחלטות במשק האנרגיה המוניציפלי תוך חשיבה אינטגרטיבית על החלופות השונות, התהליכים העומדים בפניה לטווח ארוך תוך התחשבות בטכנולוגיות הזמינות ובפתרונות שיביאו למכסום התוצאות. אלו לצד דילמות מקצועיות כיצד לבחור ספק מתאים, מהו הפתרון האופטימאלי, מהם סדרי העדיפויות, כיצד יש לערוך את ההשוואה בין הספקים וההצעות השונות.

חיסכון וניהול נכון יביא להקצאת משאבים נוספים שיופנו לרווחת התושבים, קידום ופיתוח פני העיר, הצבה של דוגמא אישית מצד הרשות למחויבות סביבתית וניהולית ועידוד מהלכים דומים בקרב הציבור.

מודל הפעילות : כלל ההשקעות הנדרשות לטובת השגת החיסכון יהיו באחריות ובמימון מלא של היזם הנבחר - למעשה במודל זה אין כל הוצאה כספית מצד הלקוח. לחילופין - השקעה ע"י הרשות ומימונה באמצעות החיסכון השנתי שנוצר עד להחזר ההשקעה.

 

שירותי הייעוץ ואבני דרך בניהול פרוייקט בתחום ההתיעלות האנרגטית: 

שלב א' – סקר ומיפוי נתונים מרכזי   –  איסוף מידע על כלל מרכזיות התאורה בעיר ובזה חשבונות החשמל , נתוני צריכה מתוך טרקלין חברת החשמל, מיקום המרכזיות (לפי GISׂ ), מיפוי טכני של מערך התאורה והמרכזיות, כולל התייחסות לכלל סוגי גופי התאורה ברשות.

שלב ב' – הצגת תוכנית טכנו כלכלית, תוכנית השקעות לאישור הרשות.

 שלב ג' – מפרטים טכניים לסוגי הטכנולוגיה  ניסוח דרישות לכל טכנולוגיה,הכנת מפרטים טכניים בעבור כל סגמנט פעולה שנבחר לציוד התאורה, עבודות חשמל, ניטור ובקרה, בדיקות פוטומטריה, כללי בטיחות, מאפינים כלליים וטבלת קריטריונים איכותיים וטכניים לבחירת הציוד והקבלן הזוכה שיהוו את עיקרו של  המכרז.

 שלב ד' -  ניהול  מכרז לבחירת יזם כולל הסכם התקשרות - מכרז לבחירת קבלן, מערכת ההסכמים מולו כולל הסכם ומפרט תחזוקה, בדיקת והשוואת ההצעות שתתקבלנה, דירוגן והמלצה לועדת המכרזים על הקבלן הזוכה, ניהול ערבויות וביטוחים בהתאם.

 שלב ה' – ניהול, ליווי ופיקוח על ביצוע בפועל של הפרויקט ניהול וליווי ההקמה בפועל, פיקוח הנדסי על הקבלן הזוכה, נוכחות באתרי ההתקנה, בדיקות קבלה עד להפעלה מלאה של מערך התאורה.